mars 2013

pizza

Hei!

I går var det pizza som sto på middagsmenyen! Var en tur til Moa på sunkosten å kjøpte lavkarbopizzadeig. Har skrevet om den før, da fikk vi en pose med en venninne av mamma, som hun hadde bestilt på internett. I går var jeg på moa for å hamstre inn litt forskjellige lavkarbomat, og deer, sto den! å lykkerus!! kjøpte fire poser av den, og en pose holder til to middager + frokost og kvelds. Betalte 212 kr for fire pakker, på internett koster posene det samme, men man må betale 150kr i frakt. sykt. 




ååååh <3<3 anbefaler den! Alle lavkarbo pizzaer jeg har smakt har vært altfor svamp eller eggette for min smak. Denne smakte egentlig bare helt vanlig grov pizzadeig. Sinnsykt god. Lover.




Brukte dette til fyll, i tillegg til en løk. 


nammis


fin fokus. Osten ble litt brent. Men den var god likevell. Neste gang tror jeg jeg skal vente me å ta på osten til den har stått en stund i ovnen.

Skulle egentlig poste dette innlegget igår, men glemte av det.

<3Nathalie Madelen

frokost

hei!

lenge siden sist nå. Har bestemt meg for at jeg ikke gidder å blogge hver dag, for da blir det så kjedelige teite innlegg. Derfor blogger jeg heller når jeg har noe nytt å skrive om, eller bare har veldig lyst til å blogge. Enten det blir annen hver dag, eller en gang i månenden. 

Idag tenkte jeg at jeg skulle tipse dere om en kjempe god frokost/nistemat som er veldig enkel. I tillegg er den sunn for både lavkarbo og "vanlig" sunn. 


Cottage cheese! 

Jeg tar en pitteliten skvett med fløte i, fordi jeg syns det er godt. Det må du såklart droppe om du ikke går på lavkarbo. For fløte er jo nesten bare fett.
Så tar jeg litt fun saft i. Her velger du helt selv hvilken smak du vil ha. Jeg har prøvd Jordbær&rabarbra, Bringebær og Fruktfest. Jeg syns de to første var best. Fruktfest ble bare feil.

Jeg pleier å spise ca en halv boks i gangen. Har blitt helt hekta på cottage cheese siste uken, før likte jeg det ikke engang. Men da jeg sto opp mandag morgen, fant jeg ikke noe annet i kjøleskapet som jeg kunne spise, og holdt på å sulte ihjel, satt jeg meg ned å googlet det for å finne ut hva andre mente var godt å putte i. Har hørt folk har brukt kanel og rosiner også, men jeg liker verken kanel eller rosiner så det funker nok ikke for meg. Etter det har jeg spist minst en boks daglig.

Nok om det. I dag skinner sola fra skyfri, blå himmel her. Så idag skal jeg ut! Har en fotooppgave også som jeg mangler litt bilder til. Vi skal lage en hel bok. Tema og sjanger osv fikk vi velge helt fritt i selv. Kravet var at boken skulle inneholde minst 30 bilder. Jeg er vell ca halvferdig.. Jeg valgte temaet Følelser, og har 10 kapittel der hvert kapittel inneholder 4 bilder av en følelse. På en spread (to sider vedsiden av hverandre) har jeg et bilde på høyre side, og en quote på venstre. Quoten må såklart passe til bildet. 

Nå skal jeg se litt serier og våkne mer til liv før jeg drar på meg klærne og finner på noe. 

<3Nathalie Madelen

hits